Al enige tijd droomde ik van een huisje in het bos of aan zee. Een fijne plek om je even terug te trekken, te ontspannen én dicht bij de natuur. In 2023 kwam deze droom uit en kocht ik samen met mijn man Thomas ons eigen tiny house op de Veluwe.
Het is inmiddels alweer even geleden dat ons avontuur begon. Eigenlijk was ik nog maar net begonnen met mijn zoektocht naar een huisje toen we via een andere eigenaar bij Bospark de Vossenberg terechtkwamen. We besloten een kijkje te nemen en hadden meteen een goed gevoel toen we daar rondliepen. Een kleinschalig en knus park, de omgeving, de eigenaren, op een paar stappen van het bos en water in de buurt, alles voelde kloppend voor ons. Helaas was er op dat moment nog geen kavel vrij.
Toen we een tijd later hoorden dat er een plek vrijkwam, hebben we die kans met beide handen aangegrepen. Voor mij als interieurstylist was het extra bijzonder, omdat we het huisje op deze kavel helemaal zelf mochten ontwerpen.
Tegelijkertijd vond ik het ook spannend. Ik was namelijk al een tijd aan het herstellen van long covid. Toch besloten we ervoor te gaan. Na een proces van ontwerpen, bouwen, inrichten en afstylen genieten we nu volop van ons huisje.
Soms moet ik mezelf nog even knijpen, want inmiddels staat er een mooi zwart houten huisje te shinen op de Veluwe, midden in de natuur waar we zo van houden.
We delen deze plek graag en hopen dat anderen er net zo van zullen genieten als wij dat doen.
